Linnea Lucia Engström

2012-04-29
15:13:39

bilar går inte att lita på.
Igår var det KM, det var nästan inga som kunde vara med så det var bara 7 stycken från herrlaget och 7 från damlaget. Men vi körde iaf, en match damerna mot herrarna, och sen blandade vi lagen och körde. Gick bra för mitt lag, och jag gjorde 4 mål om ni undrar. Tänka sig. Sen kom det roliga... När jag och Dess skulle hem vägrade bilen starta. Paniik. Vi fick hjälp av Erica och Annici som som tur var fortfarande var kvar, och Tom som sa i telefon hur vi skulle göra, och då lyckades vi faktiskt till slut få igång den med sånna där kablar! 4 mekaniska tjejer alltså! Haha fyfan.

Sen blev det raka vägen hem, fixa sig lite, sen blev jag upphämtad av Dess igen, vi fick ta vår bil den här gången eftersom den andra inte startade som ni vet. Vi hämtade upp lite folk och sen åkte vi till Joda där vi hade lagmiddag och avslutning. Efter några timmar skulle hela laget åka hem till Tom. Och då kommer det roliga igen... Bilen startar inte! Paniiik haha, 2 gånger på en dag för mig och Dess, med olika bilar! Helt galet. Olivia, Robin, Roger och Tommy puttar igång bilen så vi lyckas komma iväg. Så vi åkte till Tom där laget är, och efter ett tag kom några andra också, så blev fullt i lägenheten. Var hur kul som helst!

Sen kommer det roliga igen. När vi ska hem startar bilen inte IGEN! Det blir ut och putta igen, fast inte för min del. Tänkte att jag kunde hålla Dess sällskap inne i varma bilen. Höhö. Dock går det inte lika bra den här gången... Dom får springa fram och tillbaka med bilen typ 6 gånger, värsta träningspasset, och sen tar Robin över förarsätet och gör något, och då startar självklart biljäveln. Så till slut är vi på väg hem. Jag och Dess lämnar av alla, och raka vägen hem. 2 trötta tjejer orkar inte ens gå ur bilen, sitter där minst en halvtimme. Blev en lång dag, men hade sjukt kul. Bästa avslutningen man kan ha på säsongen, det var lagom kul med bilarna men det löste sig till slut. Det ska alltid hända sjuka saker när jag är med Dess, vi två i ett nötskal. Förlåt för ett galet långt inlägg, behövde skriva av mig.

PUSS




några bilder från igår!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: