Linnea Lucia Engström

2012-12-16
15:05:29

Inte kul

Jag skrev ju igår att det skulle bli en galen match idag, och fan vad rätt jag hade! Det var en som fick åka helikopter till sjukhuset efter att ha legat på isen i nästan en timme utan att kunna röra sig. Alla satt helt knäpptysta och väntade på vad som skulle hända. Eftersom han inte rörde sig såg det ut som att han var död.. Som tur var hämtade Fredrik Yvonne som kan sånt, och brandmännen kom också. Sen efter att helikoptern lyft fortsatte matchen som att ingenting hade hänt?! Fast det märktes ändå för spelarna var ännu argare på varann efter det än igår. Utvisningar hela tiden. Nu har jag fortfarande kvar bilden i huvudet av han liggandes där, och det känns inte alls bra. Mankan bröt nacken för några år sedan under en match och var inte långt från att dö (Yvonne som räddade han) så man ser hur lätt det är att skada sig allvarligt genom hockeyn. Och med tanke på att jag har så många runt mig som spelar, tex en pojkvän, lillebror, bästa kompis osv så börjar jag bli riktigt orolig nu. Visst ingenting att oroa sig för egentligen, men att se han ligga där idag var fan inte kul. Nu fick jag skriva av mig lite hehe. Sorry för ett hockeyinlägg men det är det enda jag har på hjärnan just nu. Här är en bild på olyckan som nån tog idag:


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: