Linnea Lucia Engström

2015-12-13
23:14:14

När man är på botten finns det bara en väg - uppåt
En hel dag med gråt är äntligen över. Ska förvisso ännu somna också men mina ögon är så utmattade av alla tårar att jag förhoppningsvis slipper ligga vaken med alla mina tankar. Nu vet jag verkligen hur det känns att vara på botten. Just det här att man ska behöva skämmas också. Att jag har låtit mig luras om och om igen, få hjärtat krossat gång på gång. Hur kan man vara så dum? Varför lyssnade jag inte på alla som sa åt mig, peppade mig att fortsätta mitt liv och hitta någon bättre. Någon som förtjänar mig. För hur kan man älska någon som beter sig som en skitstövel? Det är något som är väldigt fel med mig. 

Mina nära och kära har försökt peppa mig idag också. Få mig att inse att det är slutet, att jag måste sätta ner foten och ta avstånd. För avslutar jag det här helt så väntar något bättre. Det finns någon som jag är menad för, det gjorde bara jävligt ont att inse att det inte är du. Men jag ska hitta min drömprins, jag vet att han väntar på mig. Kanske vandrar han in på bagarns imorgon, vem vet? Jag har i alla fall en person som jag hoppas kommer, han får mig jämt att le och jag längtar tills varje gång han tittar införbi. Det är sånna saker som har fått mig att orka gå till jobbet. 

Kommer vara riktigt jävla jobbigt imorgon men jag vet att det blir bättre. Tiden läker sår. Och jag har så mycket fina människor som stöttar mig och bryr sig om mig. Jag ska försöka skriva varje dag nu för min egen skull, se skillnad från dag till dag hur jag kämpar mig upp från botten. Visar att det är din förlust H. När jag älskar någon gör jag verkligen det av hela mitt hjärta, den kärleken ska man ta vara på om man får. Man får kanske bara en sån chans i livet. Jag hade aldrig lämnat någon jag älskar, som jag dessutom sagt att jag ska leva resten av mitt liv med. Nu ska jag bara hitta någon som gör samma sak för mig, vill ge mig samma kärlek tillbaka. Det är allt jag kräver, få känna kärleken. Men det var för mycket begärt av dig, så då hittar jag någon som vill. Jag ska hitta min sanna kärlek.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: